2008-08-05

Reis mööda loomaparki

Kui rännata Eestimaal autoga ringi on tunne, nagu oleks üks pidev "Elistvere loomapark". Selline loomadega pakett (miks peaks üldse raha eest metsloomi näitama) .

Kui mina alles noor veel olin, siis oli rebase nägemine minu mäletamist mööda suursündmus. Ma olin vast paar korda elus näinud. Viimasel kahel aastal on, aga midagi muutunud. Rebased, kitsed, sead ja põdrad ei ole mitte sea-TV-s vaid paistavad rongi ja autoaknast sõites sinna ja tänna. Koguaeg. Ma ei suudaks meenutada kui mitut metslooma ma olen näinud sel aastal.

Saabusime Hiiumaa safarilt, kus telkisime ühe öö ülbete rebaste naabruses. Need ei viitsinud isegi siis metsa põigata, kui me auto kinni pidasime ja neid pildistasime. Välguga ja välguta, kuidas soovite? Nendel vahet pole. Hea veel, et pärismaalase pildistamise eest raha ei küsinud.
Kesk Hiiumaad kruusa teel lösutasid metsanotsud paremal ja rebased vasakul.

Loomatuur tipnes surnud põdraga Rapla ja Türi vahelisel lõigul öösel kl.23 paiku. Just enne seda olin jõudnud mõelda, et pimedad teeservad on ohtlikult salakavalad ja need Hiiumaa sead olid mu vaimuslimas iga käänaku taga kraavist välja hüppamas, kuni äkki oli teel mitu autot.

Avarii!

Põdrad teel, teatas just hetk tagasi liiklusmärk ja oligi. Sussid püsti vaesekesel.
Pärast seda jõllitasin teeservi veel pingasamalt ja nägin veel vähemalt kahte öökulli. Mitte midagi suuremat õnneks.
Ma saan aru, et karu ja ilvesega kohtumine on ainult ajaküsimus.


Hiiumaa rebane pildistatud autoaknast

Kommentaare ei ole: