2005-11-09

Tallinn on UMBES!!!! Kõht üldse läbi ei käi.... See on K O H U T A V. Ma ei saa aru, kuidas autoomanikel küll üle ei viska. Ma lähen bussiski juba nii närvi, hoolimata sellest, et saan kogu ummikutes passimise aja kasulikult lehte lugeda või mõne naljaka vestluse tahtmatult pealtkuulmisega enda meelt lahutada. Nr.14 bussis muide sõidavad Muusikakeskkooli lapsed ja teemad on huvitavad. Täna arutasid kaks teismelist plikat seda, kas dirigent Peeter Perens on nunnu või mitte. Einoh uskumatu, kust võib kuulda jutte inimestest, keda sa juhtumisi tunned. Mingi vägi ei tekita mul tahtmist linnas tipptunnil autoga sõita. Üldiselt on mul välja töötatud kaval plaan, kuidas Hiiult väga efektiivselt ja kiiresti tipptunnil linna saada. Selleks on vaja sõita nr.14 eskpressiga peatusse "Kalev" ( vahepeal peatusi polegi) ja sealt teha jänesehaak ja sipsti, vahetada transporti ning liikuda edasi turvalise trammiga. See sõidab mööda rööpaid ja ummikud teda ei koti. Täna aga olin liialt süvenenud viimase Areeni lugudesse. Tänu sellele sain läbi loetud intervjuu Adolf Shapiroga ja "Tsiviliseerumisprotsess I" tutvustuse. Karistuseks oli aga pool tundi ummikut, mis algas juba Pärnu mnt. viaduktilt!!! See on rekord ja läheb praegu edetabelit juhtima.
Ma sõidan seda teed juba 9 aastat aga no nii kaugelt hakata Liivalaia ristmikku ületama on liig mis liig. Ma olin viimse foorini kindel, et eespool on avarii. No ei olnud. Oi kuidas mind need peaaegu tühjad trammid ärritasid, mis mööda sõitsid. No ausõna, mõnes ainult paar inimest sees ja mõtlesin, et kas see tõesti ei ärgita ühtegi autojuhti linnas jala liiklema, selle asemele, et seal jonkadi jonkadi meeterhaaval edasi liikuda. Nr.5 bussi juhil ütlesid närvid üles ja ta põrutas trammile järgi- mööda rööpaid. Mulle tuli kohe meelde see Marju Läniku laul: "Olen kui rong...". Eriti totter. õnneks oli mul aega. Mida lähemale ristmikule, seda tihedamaks läks rebimine, radade vahetamine ja kokkvõttes pidurdamine.

Minuarust hakkasid silmapaistvad jamad peale umbes 4 aastat tagasi ja aina hullemaks läheb. Mis saab edasi? Sooltepesu Tallinna linnale? Mingid targad mehed rääkisid hiljuti, et kolmekordsed ristmikud ei lahenda ummikuid. Ehitage palju tahate. Autosid sigib kiiremini. Ainus, mis aitab, on mõtteviisi muutus, aga no seda juba ei tule. Mitte Eestis.

2 kommentaari:

Kateriviteri ütles ...

Aga vaata kaardi pealt, kui peenike on Tallinn keskelt. Siuke kõht ei saagi korralikult läbi käia. Püüan ka kilulinnas autoga mitte sõita, aga kui trajektoor linnas sees peab kulgema Merivälja ja Nõmme vahet, on õige ajastuse korral võimalik hulk nööpe, närve ja haigusi säästa.
Kuigi seda vahemaad on ka jalgrattaga läbitud, pole isakesed minu kogemuse põhjal keskkohta küll rattasõbralikumaks teinud.

Lupetta ütles ...

Nojah ega vaene Erika Salumäe üksi ka palju teid jõua teha ja ega see autotossus sõitmine tervislik olegi. Ma olen pahane ainult nende peale, kes tipptunnil üritavad sipsida autoga kesklinna piires punktist A punkti B ja nii ei saa ka Nõmme-Merivälja trajektoorimehed kuigi palju edasi. Ma ei mäleta, et ma kunagi oleks kaotanud nööpe ühistranspordis. Naljakas, et sama kartust jagas kunagi mu naaber Tartu linnas. Närvi läheksin ma pigem autos kui bussis. Haigusi jaaa.... tõenäoline.