2006-06-27

On mitmeid asju, mida ma ei jõua ära imestada. Osad neist on halvad ja käivad minu kohta. Halba sünnib sellest vast ainult mulle endale aga... ma ütlen saladuskatte all, et mul on raamatuteluegmisega halvasti. Võib olla, ma olen ise asja ära rikkunud ja sellest kultuse teinud. Tuju läheb kohe nukraks kuidas mõni muudkui loeb kahe lapse, haltuura, mehe ja ametliku töö kõrvalt raamatuid nagu loogu (ei tulnud paremat võrdlust). Mul on mingi tardumus ja seisund on süvenenud aastatega. Vanasti ei valmistanud raamatutelugemine suuremaid raskusi, aga nüüd on sada rituaali, mida on vaja täita, enne kui saab lugeda. On vaja sellist vastavat atmosfääri. Korralikult raamatuid lugeda saan ma inimestest eraldatud kohas (mitte kodus) ja parim koht selleks on Haldi nina tipus kivi taga Hiiumaal. Sinna saab aga aina harvem. Mul on konsentreerumisraskused. On niivõrd vähe raamatuid, mis paneksid mind ümbritsevast välja lülituma, aga kuna ma pole kodus mitte kunagi üksi, siis on see võimatu. Pealegi kummitavad kodus tegemata tööd. Ja mis seal salata, ma loen ikka jube aeglaselt, aga ei hakka ka sellepärast lugemismeetodit vahetama. Jääb üle puhkus. Kuid siiski mitte alati. Puhkuse ajal ootavad mind erinevad aiad ja inimesed külla. Nii ma siis kablutan külast külasse ja/või tosmeldan oma aias. Need hetked, mis ma sõidan rongiga ühest linnast teise, teisest kolmandasse ja kolmandast jälle esimesse tagasi, kuluvad enamasti a) oma mõtete mõtlemisele( millalgi peab ju), b)ajakirjandusele ehk uudistega kurssi viimisele, c) muusikakuulamisele.
Raamatuga voodisse minna on peaaegu mõtetu. Ma ei saaks enne uinumist ühte lehte ka läbi loetud. Kuid raamatud, mida ma tahaksin lugeda, on kõik valmis pandud riiulisse. Aga ma ei kujuta ette millal ja kus? Kas vaja minna puhkekodusse lugema?

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ära mitte räägigi, mul on lugemisega samad lood. Ma olen terve riiluli eraldanud raamatutele, mida tahaks läbi lugeda ja tähtsamad seisavad igaks juhuks laua peal virnas, noh, et oleks hea haarata, kui juhus tuleb. A juhust tuleb ikka üha harvemini.

Selle tulemusena ma lihtsalt olen sunnitud rumala näoga pealt kuulama, kui mõned entusiastid seltskonnas jälle viimaseid vingeid raamatuid lahkavad. Aga ma lohutan end sellega, et ju ma olen siis end noorespõlves nii täis lugenud, et nüüd on raamatust lihtsalt seda uudsuse ja erutusvärinat raskem saavutada. Millest on muidugi kahju, sest see võiks olla just üks neist asjadest, mis raamatut ikkagi kätte võtma ja lugema sunnib.

Ma pean end viimasel ajal lugemiseks sundseisu asetama - bussisõit maale, laevareis või paar päeva rahulikku puhkamist kohas, kus pole segavaid tegureid nagu töö, teler, tuttavad või internet. Aga sellistel puhkudel on mul ka alati mure, et ma ei jaksa nii palju raamatuid kaasa võtta, kui ma läbi lugeda jõuan.

Häda ja viletsus.

triibik ütles ...

see "mõni" luges mai algusest juuni keskpaigani läbi täpselt ühe raamatu. "looogu" - ärge ajage naerma!!!! mul pole absoluutselt jaksu raamatuid lugeda, kui lugema hakkan, jään magama. õhtul. päeval pole jälle aega.

Anneli ütles ...

Oeh jahh.

Tahan raamatupoes seda-seda-seda ja muudkui ostan-ostan-ostan, küll kunagi loen. Kuna?!? Ma olen enda lohutuseks sadu põhjuseid välja mõelnud. Peamine põhjus ikka ajapuudus ja raamat kõhul uinumine.

Eelviimane positiivne kogemus oli Tartu-Tallinn bussis, kus 2.5h panin jutti, isegi magama ei jäänud, ime...

Viimane üleeilsest, süvenesin maailma usundeid tutvustavasse raamatusse, tuletasin ristiusuga seonduvat meelde. No seda lugesin küll poole ööni, oli põnev muinasjutt :-)

Olukord teeb tegelikult nõutuks ja kuidagi ei suuda keskenduda ja mitte rahmida.

Lupetta ütles ...

Internet on saatanast, see on ammu teada. Praegugi võiksin hoopis puhkusel olles raamatut lugeda, mitte siin istuda aga kussa, kussa... Kuutrollil on õigus, et kui ma loen nii vähe, siis lugegu vähemalt midagi tõeliselt head, nagu näiteks "Sada aastat üksildust".A kust ma võtan seda siin praegu ah?
Nii ja nüüd vaja minna Gaudeamust avama.
Tulge täna õhtul Emajõe äärde.