2005-10-31

Bussid on muutunud ohtlikuks

Kui ma elaksin kuskil NY-s või Londonis, siis ma kahtlustaks praegu raudselt terrorismi. Kuidas on võimalik, et ma satun ühel aastal kaks korda olukorda, kus linnadevaheline buss kärssama läheb? Kui ma ütlesin, et Taistoga ma enam ei sõida, siis ei tähendanud see seda, et Sebe bussiga peaks õnnetus juhtuma. No see Taisto ei saanud juulis veel Tallinnas "Tselluloosi mäestki" üles, kui kõik vingu mattus. Eile oli aga märksa karmim värk. 47km enne Tallinnat avanes seni teadmata põhjusel CO2 gaasiga täidetud tulekustuti. Alumine korrus oli täis suitsu/gaasi ja see rahvas seal oli tegelikult üsna meeleheitlikus olukorras. Nii võib pilt inimesel üsna kiiresti tasku minna. Tegelikult aga ei saanud alguses keegi arugi, mis toimub. Igaks juhuks röögatas bussijuht: "Buss põleb! Kõigil kiiresti lahkuda!" Ohh jumal, mis siis teisel korrusel lahti läks! Kogu see rahvas tahtis litsuda ennast korraga läbi selle pisikese trepipilu alla. Mina olin otse trepi kõrval. Kujutasin sekundite vältel ette stseeni kuidas filmides viimane (või ka ainuke) inimene saab välja kohe-kohe plahvatama hakkavast bensiinimootoriga liikurist ja samal hetkel lendab kõik vastu taevast ja peategelane ehk mina paiskun lööklainest mitu meetrit eemale ja jään ellu. No see jäi ära seekord. See paiskumine, ma mõtlen. Kuid ma jõudsin pimedale maanteele nii, et kõik mu asjad olid seal maas laiali, sest ega riidesse panna polnud aega. Haarasin kõik välgukiirusel ja käsikaudu. Pärast selgus, et oma mütsi asemel olin võtnud eesistuva noormehe kollase pusa. Oma pleieri sain kätte kellegi kena neiu käest ja kõrvaklapid olid otse mu kingade all. Tähendab ma seisin nende peal. Jalad värisesid all.
Üsna ruttu oli selge, et tuld ei olnudki, oli ainult suits. Kõik kamandati kiiresti bussi. Noormehel oli oma kollase pusa üle heameel. Hoidsin seda õues ka ikka kaenlas. Enda istme alt aga leidsin kellegi magnetkaartidest pungil tengelpunga. Huvitav, palju asju sinna maantekraavi maha võis jääda selle paanika pärast?
Nii väga tahaks öelda, et mina enam Sebega ei sõida aga millega ma siis sõidan üldse?
Ma olen küll suur rongifänn aga meie rongiliiklus ei anna erilist valikuvabadust oma aja planeerimisel.

2 kommentaari:

Kiisik ütles ...

Miks ka mitte terrorist Eestis? Ses mõttes, et on sellest ju räägitud ja kardetud. Kõik on võimalik. Aga vähemalt nüüd sa tead paremini, et oma asju kompaktselt panna bussis, mitte nelja ilmakaarde laiali. Valmisolek 24 tsasa.

Lupetta ütles ...

Sa oled ikka tark tüdruk küll:-P Eks ma siis edaspidi higistan müts peas, jope seljas kaks ja pool tundi jutti.