2010-02-08

Meid on nüüd ühe ja sama meemiga lausa kahelt poolt visatud (tuleb meem, kahelt poolt).

Ma siis alustan, kuna Neemel läheb veel klimatiserumisega aega.

Vasta küsimustele ja anna teatepulk meemi näol edasi neljale (4) inimesele. (no see punkt jääb ära. Ma olen alati nõus vastama, aga edasi andma mitte. Põhjus lihtne- need vähesed, keda ma loen, on juba saanud.)

Kopeeri küsimused ja vasta oma blogis.

Kirjuta, kus olid sina, kui…
***
1. …esimene inimene astus Kuule 21.7.1969?

Ehhee aga mina saan sellele küll vastata, sest ma olen nii VANA juba. Kui nüüd loogiliselt arutleda, siis mu emal pidi sel ajal puhkus olema, sest see on kesksuvi. Seega me olime üsna suure tõenäosusega Tartus vanavanemate juures. Ma olin siis 2 aastane. Ema ütles, et nad vaatasid isaga kuule maandumist teleakst, aga seda võidi ju korduvalt näidata ka hiljem.

2. … John Lennon mõrvati 8.12.1980?

No ilmselt olin ikka veel Mustamäel. Ma olin siis 13 aastane ja Biitlite muusikast väga lugu ei pidanud. Minu jaoks oli ikka ABBA tähtsam. Oma esimesed ja ainukesed Beatelsi LP vinüülid ostsin mõne aasta pärast. Võib olla isegi abituriendina.

3. … Tšernobõli elektrijaamas plahvatas üks tuumareaktoritest 26.4.1986?

Seda ma tean väga täpselt. Ma olin Tartus õunapuu all, kui pauk käis. Võtsin päikest ja õppisin bioloogia eksamiks. See oli erakordselt soe aprillipäev. Siinkohal teeb mind väga murelikuks see Triibiku nahavähi jutt.
Pärast me muudkui vahtisime ärevalt Soome TV-d ja arutlesime, kuidas see radioaktiivne pilv ikka liikuda võis. Sama aasta augustis oli mu esimene reis za granitsu Soome. Ühel hommikul pani Soome Ema lauale õunamoosi ja toonitas, et see on EELMISE aasta õuntest. Järgmisel kuul olin ma juba hopsti TÜ bioloogia tudeng ja akadeemik Parmasto rõhutas, et ärge sel aastal seeni sööge. Täna tõi ema koju raamatu "Tšernobõli palved". Ma ei tea , kas ma ikka tahan lugeda. Ma arvan, et see on Hirošima järel üks suurimaid katastroofe.

4. … toimus Balti kett 23.8.1989?

Tartus olin koos 9 kuuse titega. Mind kutsuti küll, et tule ja tule, aga kuidas ma selle titega oleks läinud sinna? Siis polnud ju autot ega midagi. Ma ei andnud enam rinda ka ja seal ketis oleks tekkinud sooja toidu probleem. Vat nüüd ei tule selle peale ka, et siis ei olnud mingeid termoseid lutipudeli soojendamiseks. Lapsele ikka külma piima ei anna.
Oligi kogu mu Balti kett.
Tegelikult ma väga ei kurvastanud ka, sest ma ei ole väga massiüritustel osaleja. Laulupdu ja tantsupidu välja arvatud.

5. … Estonia uppus 28.9.1994?

Magasin Tartus omas kodus. Hommikul vist keerasin ikka enne raadio lahti kui tööle läksin. See kõik oli väga uskumatu. Me olime Tarmeko kooriga tulnud 3 päeva varem laevaga Soome kontserttuurilt. Selle Estonia laevaga aga peaaegu aasta varem sõitnud Rootsi, et minna edasi Norrasse ja tagasi ka. Mul on isegi kodus VHS, kus on katked Estonia laevalt. Kõige õõvastavam on vaadata seda stseeni, kus Valdek Põder (Tõnis) võtab päästerõnga, kuhu on kirjutatud ESTONIA ja matkib uppujat. Kõigil on kohutavalt naljakas. Estonia uppumiseni on jäänud 13 kuud.
Õnneks lähedasi hukka ei saanud. Kõige lähemal oli sama koorivend, kes Triibikul.

6. … printsess Diana suri 31.8.1997?

See oli pühapäev. Kaisa läks järgmisel päeval teise klassi. Siis me olime Tallinnas.
Ega ma ei mäleta küll, et mul selle uudise peale oleks näiteks asjad käest maha kukkunud, nagu Ameliel filmis "Amelie". Esimene mõte oli umbes, et saite nüüd, mis tahtsite. See käis paparatsode kohta. Kahju muidugi, ääretult kahju. Hoopis enam raputas see sündmus mind alles siis, kui ma vaatasin filmi "Kuninganna", kus Elisabeth II kehastab võrratu Helen Mirren. Siis ma poetasin alles pisara.

7. … saabus aasta 2000?

Jällegi tean täpselt- Tallinn, Vabaduse plats. 31 dets lõuna ajal abiellus mu väga hea sõbranna ja pärastlõunal oli väike pulmapidu. Õhtul olime Kaisaga Estonia kontserdisaalis kuulamas E. Klasi juhatamisel C.Orffi " Carmina Buranat". Keskkööks aga sättisin end teise sõbrannaga Vabaduse platsi Jaanus Rohumaa lavastatud spektaaklit vaatama. Ega see muljet küll ei avaldanud, aga tulevärk oli üks elu võimsamaid. Ma ikka valmistusin aastatuhande vahetuseks täiega ja pärast tuli välja, et õige aastatuhande vahetus on järgmisel aastal.

8. … toimus terroriakt World Trade Centerile 11.9.2001?

Tööpostil. Tööpäev hakkas juba lõpule jõudma ja ma lugesin netist Päevaehe uudiseid. Seal ta oligi: lennuk, kes rammis WTC torni. Ma mäletan, et läksin kohe toonase ülemuse juurde ja siis me vahtisime mõlemad arusaamatult. Ma vist jõudsin veel mõelda, et kuidas see tänapäeval võimalik on, kui teine lennuk rammis WTC torni. Siis tuli see Pentagoni uudis ja siis veel üks, kes üritab Valgele Majale pihta saada. Vot siis ma mõtlesin, et sõda on käes.
Järgmisel kevadel alustaski USA koos Inglismaaga Afganistani sõda ja mina pidin mais lendama Londonisse. Siis ma küll mõtlesin, et oli seda jama nüüd vaja. Sellest ajast algaski see reisijate mõnitamine lennujamaades.


9. … Michael Jackson suri 25.6.2009?

Jaanipäeval olin maal. Ma ei ole kindel, et ma selle uudise sel päeval saingi üldse. Igatahes kui ma seda kuulsin, siis ei üllatunud üldse. Minuarust oli ime, et vaatamata arstide jõupingutusele, ikka veel elas.
Jaco muusika mulle eriti korda pole läinud. Vast ainult siis, kui see Thrilleri video tuli. Kunagi 1984 või 85 ma siiski lindistasin seda plaati, mis ta koos Paul McCartneyga tegi. Miks sellest midagi kuulda pole enam?

10. … milline uudis jäi meelde eilsest päevast või mida tegid eile?

Seda UUDIST ma ei saa siia kirjutada.
Tegin seda, et ostsin omale jälle paari kingi (punastav nägu).
See Nõmme kingapood mu ükskord laostab. Ma ei saa aru kuidas üks pood on suutnud aastakümneid mainet hoida. Seal on vat nihuke valik jalavarje, et kõik ABC-d ja Suurtükid Smuurtükid kahvatavad. Hinnad aga palju odavamad. Ma mäletan seda poodi lapsuudesta asti.



2 kommentaari:

triibik ütles ...

appi, ma just käisin sealkandis ükspäe, aga kingapoodi ei läinud siiski. tuleb minna järelikult. mul on mu kõige kaunim kingapaar sealt pärit.

Lupetta ütles ...

No pfff ma ostsin ju lakksaapad ka (vaju maa alla). No ma ei või kui sooome saapad on alla hinnatud ja minu number on saadaval.