2005-09-13

Windows XP

Ma kohtasin ühte vana tuttavat. Muu jutu sees küsis ta, et kas ma tean, misasi Windows XP on. Tundsin nagu veidi kohmetust, sest mäletasin teda vanasti arvutiasjadega üsna kursis olevat. Ma siis püüdsin seletada, et nagu operatsioonisüsteem või nii. Tema vangutas pead, ja ütles, et ta teab ju küll kõiki arvestatavaid operatsioonisüsteeme, töö juures on Solaris, endal kodus BSD, lastel on Macid MacOSiga, naine natuke nurisevat, temale polnud ta viitsind muud installida kui Mandrake viimase versiooni. "Ja siis on veel Hurd," lisas ta, "väga huvitav asi. Eino Linuxi distributsioone ei suuda kõiki meeleski pidada. OS2 kipub kahjuks vist välja surema. Oi vanasti oli veel huvitavaid asju, Next, Irix, Xenix..." ma ei suutnud tema loetelu üksikasjadega enam sammu pidada.

"Noh, tead see, Bill Gates..." alustasin ma.

"Aaa," ütles ta. "Jah, ma tean seda Värava Villut küll, tal oli vanasti mingi veider asi, DOSiks kutsuti. Tal oli küll paar akende nimelist asja, nagu Xeroxi järgi tehtud või nii. NT oli isegi päris tegija, peaaegu nagu OS2. Ot, mis tal see firma nimi oli, kas mingi Karumõmmi või miskit sellist, igatahes midagi pisikest ja pehmet oli. Aga ma arvasin, et see on ammu pankrotis."

Koju minnes olin mõtteis ja hajevil, seega ehmatasin hirmsasti, kui postkasti juures langes mulle kaela poola okserutiini näoga tädi. Enne kui ma minestasin, jõudis mulle teadvusesse "Aidake, mu arvuti jooksis kokku! Windows XP on palju töökindlam kui eelmised versioonid, kuid ükski arvuti pole ideaalne. Õppige kuidas tulla toime kokkujooksmistega."

Kui ma sellest kokkujooksmisest toibusin, ei olnud käsilaiutavat hapu näoga tädi enam kusagil. Meie kohtumist jäi meenutama ümbrik kirjaga "Kleepige hõbedase või kuldse hiirekesega kleebis telimiskupongile, pange see juurdelisatud ümbrikku ja potitage."

Hiljem leidsin, et "Tere, olen sinu arvuti" (khm, XP) väljaannete pakkujate eest on inimesi varemgi hoiatatud.

Aga laupäeval on põhjust pidu pidada.

2 kommentaari:

Lupetta ütles ...

Ohh ma pidutseks siis kui välja kuulutataks Software-free Day. Kas tõesti polegi veel? No see oleks peaaegu nagu autovaba päev või tarbimisvaba. Mõnedel on kindlasti ühel päeval aastas loobuda tarkvarades tuhnimisest sama ennastohverdav kui käia jala.

Kateriviteri ütles ...

Teravused 'WIN=arvuti' aadressil on ikka teretulnud!
Aga... ma vist prügikorvitasin ja kütsin selle tellimuse enne ära, kui potitamiseni jõudsin. Kahju, oleks olnud kena tulevastele põlvedele hirmsaks hoiatuseks jätta, kuhu üks inimeseloom võib langeda, kui ta oma hinge eest hoolt ei kanna!!